Startuje 8. edycja programu „Dziel się Uśmiechem”, organizowanego przez Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż wspólnie z PTSD i PTS. Cieszymy się, że jesteśmy partnerem merytorycznym inicjatywy, dzięki której kolejne 100 000 dzieci w całej Polsce pozna w szkołach zasady prawidłowej higieny jamy ustnej, a także dowie się jak w 4 krokach zapobiegać próchnicy zębów. Ambasadorką programu kolejny raz została aktorka – Magdalena Różczka. Po więcej informacji zapraszamy na stronę dzielsieusmiechem.pl.

O programie Dziel się Uśmiechem

„Dziel się Uśmiechem” to ogólnopolski program edukacyjny organizowany od 2013 roku przez producenta bezcukrowej gumy Orbit® – firmę Mars Polska – oraz Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym i Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej. Naszym celem jest budowanie wśród uczniów szkół podstawowych świadomości o tym, jak ważna jest prawidłowa pielęgnacja zębów oraz jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej. Poprzez realizację programu chcemy realnie wpłynąć na zmniejszenie liczby dzieci z próchnicą w Polsce.

Zorganizowaliśmy już 7 edycji programu „Dziel się Uśmiechem”. Przed nami kolejna, 8. edycja. Do tej pory w lekcjach edukacyjnych wzięło udział ponad sześćset tysięcy dzieci. Na realizację programu firma Mars Polska przeznaczyła ponad 5,4 mln złotych pochodzących ze sprzedaży gum Orbit®.

W ramach akcji dzieci otrzymują atrakcyjne materiały dydaktyczne oraz pakiety do pielęgnacji zębów, składające się ze szczoteczki, pasty oraz bezcukrowej gumy do żucia Orbit®.

Wspólnie z PCK stworzyliśmy nowoczesne zeszyty edukacyjne, przygotowane przez ekspertów specjalnie na potrzeby programu: do uczniów trafiają dedykowane egzemparze „Dziel się Uśmiechem”. Z myślą o dzieciach w wieku 5-9 lat przygotowano książeczkę „Ja i moje zęby”, a dla uczniów w wieku 10-13 lat – „Ja i mój uśmiech”. Specjalnie opracowane materiały mają pokazać uczniom najważniejsze zasady oraz zalety dbania o higienę zębów, jak i korzyści płynące ze zdrowego odżywiania i aktywnego trybu życia. Dzięki angażującym ćwiczeniom, grom i quizom dzieci zdobywają wiedzę, a do tego świetnie się bawią. Zeszyty edukacyjne trafią do każdej szkoły podstawowej biorącej udział w programie – łącznie do 100 000 uczniów z całego kraju.